Skip to the content

Wij geloven dat de mens het verschil maakt in IT!

Met talentvolle en ambitieuze IT'ers nemen we onze klanten zorgen uit handen binnen het werkplekdomein. Onze mensen maken hierbij het verschil. Hoe ze dat doen? Doordat zij een intrinsieke motivatie hebben om binnen de IT aan de slag te gaan. Zij hebben namelijk van hun passie hun werk gemaakt.

Onze IT-professionals beginnen hun carrière vaak bij Call2. Zij hebben dan al een passie voor IT, maar niet altijd een technische achtergrond. Bij Call2 kun je namelijk ook zonder gerelateerd diploma aan de slag, als de motivatie maar goed zit en onze zes kernwaarden: ownership, communicatie, techniek, betrokkenheid, ambitie en hospitality in je karakter naar voren komen. Al onze medewerkers hebben dan ook een eigen verhaal. Zo hebben we militairen, topsporters, bakkers, advocaten en leraren die een carrièreswitch hebben gemaakt. Door een intern opleidingspad beschikken zij altijd over up-to-date kennis en maken zij een vliegende start in hun IT-carrière. 

Call2 opereert door heel Nederland en biedt IT-oplossingen door middel van detachering en managed services. Met meer dan 150 nationale en internationale klanten biedt Call2 al meer dan 20 jaar IT-oplossingen binnen het MKB en de grootzakelijke markt.

Onze verhalen

Leon - Van oud-marinier naar field engineer

Voordat ik bij Call2 kwam werken, ben ik acht jaar in dienst geweest bij het Korps Mariniers. Na het Korps ben ik nog een tijdje werkzaam geweest in het transport, maar al snel kwam ik tot de conclusie dat mijn toekomst daar niet lag. Ik heb toen besloten een mbo-opleiding tot netwerkbeheerder te volgen. Na het behalen van mijn mbo-diploma ben ik op zoek gegaan naar een bedrijf waar ik mijn passie voor IT kwijt kan. Door achtergrondinformatie over bedrijven op te zoeken, kreeg ik meer inzicht in bijvoorbeeld de bedrijfscultuur, organisatie, ontwikkelings- en doorgroeimogelijkheden, begeleiding en arbeidsvoorwaarden. Call2 stak hier al snel met kop en schouders bovenuit en ik besloot te solliciteren. Tijdens het eerste gesprek merkte ik direct dat Call2 oog heeft voor haar medewerkers en dat de werksfeer prettig is. Het werk dat mij wordt toevertrouwd, is erg variërend en uitdagend; dit draagt dan ook goed bij aan mijn leerproces.

Call2 kijkt naar de wensen en behoeften van een individu, hierdoor heb ik een vliegende start kunnen maken in de IT.

Joël - Van professioneel dj naar meewerkend voorman

Voorheen was ik werkzaam als dj/producer. Na veel tours te hebben gedaan in het buitenland en op heel veel verschillende plekken mijn muziek te hebben verspreid, wilde ik iets nieuws leren. Call2 heeft me laten zien dat het hier nooit te laat voor is en dat het niet uitmaakt uit welke branche je komt.

De introductieweek zal ik mij lang blijven herinneren! Ik heb ontzettend veel geleerd in een korte tijd en veel lol gehad. Deze week zorgt ervoor dat je Call2 leert kennen, inzicht krijgt in het vak en veel nieuwe mensen leert kennen.

Wat voor mij het werk bijzonder maakt is dat er oneindig veel ontwikkelingsmogelijkheden zijn, die je compleet zelf in de hand hebt. Ik kon na de introductieweek starten bij een internationale klant waar ik de mogelijkheid kreeg om te groeien. Inmiddels ben ik meewerkend voorman voor meerdere locaties. Hier stuur ik vijf collega's aan en ben ik verantwoordelijk voor het contact met de klant op locatie.

De mogelijkheden om jezelf te ontplooien zijn oneindig en de sfeer is super. Call2 is voor mij echt een match!

Fabio - Van skileraar naar IT support professional

Na verschillende baantjes te hebben gehad ben ik uiteindelijk bij Call2 terecht gekomen. Zo stond ik eerder iedere zaterdag op de weekmarkt met groente en fruit, heb ik achter de bar gewerkt en ben ik uiteindelijk skileraar geworden. Na jaren les te hebben gegeven aan zowel beginners als gevorderden, wilde ik meer uitdaging. Via een kennis ben ik vervolgens bij Call2 terecht gekomen.

Ik heb nog steeds hele mooie herinneringen aan de introductieweek. Het is een week vol leuke activiteiten en modules die je dingen leren over jezelf en over het vak. De hele week ben je met de mede-trainees. Aan het eind van de week heb je echt een band met elkaar. Ik vind het belangrijk om veel contact te hebben met mensen. Ook in mijn werk. Op de servicedesk krijg ik echt de kans om anderen te helpen. Dat vind ik heel waardevol!

De introductieweek zal ik mij lang blijven herinneren. Je bouwt echt een band met elkaar op!

Dyon - Van horecamedewerker naar servicedeskmanager

In 2014 zag ik een advertentie in de krant. Ik werkte toen in de horeca en was net, na het behalen van mijn propedeuse, gestopt met mijn studie Communication and Multimedia Design. Ironisch genoeg omdat ik het niet zag zitten om de hele dag achter een pc te zitten. Inmiddels ben ik manager op de servicedesk op het hoofdkantoor in Zoetermeer. Dit houdt in dat ik verantwoordelijk ben voor alle servicedesks binnen onze Managed Services dienstverlening. Deze afdeling bestaat uit 60 mensen en gaat 24/7 door. De juiste personen op de juiste plek hebben, het behalen van KPI's, het innoveren van de afdeling en in gesprek gaan met de klant zijn werkzaamheden waar ik me dagelijks mee bezig houd.

Doordat ik veel onderweg ben voor klantbezoeken is iedere dag anders. Daarnaast krijg ik de kans om mijn ideeën te delen en zelf uit te werken en aan mijn ontwikkeling te werken. Zo ben ik bijna klaar met mijn deeltijd hbo-opleiding Business IT & Management.

Elke dag bij Call2 is anders. Daarnaast krijg je de kans om jezelf te ontwikkelen en je eigen ideeën te delen en uit te werken.

Klaar om te groeien?

OP ZOEK NAAR JOUW DROOMBAAN?

Bij Call2 maak jij het verschil. Wij zijn ervan overtuigd dat werkplezier heel belangrijk is voor jouw ontwikkeling. Wil jij werken voor een organisatie met een 'work hard, play hard' mentaliteit? Lees meer over onze sollicitatieprocedure.