Margreet Otten | Provincie Overijssel

Provincie Overijssel
ICT Support

Situatie

De provincie Overijssel heeft ongeveer 850 ambtenaren in dienst. De meesten werken op het provinciehuis in Zwolle. Daar zijn 750 flexwerkplekken ingericht. De voornaamste taken van de provincie liggen op het gebied van infrastructuur, ruimtelijke ordening en recreatie.

De medewerkers van de provincie Overijssel konden met al hun ICT-vragen terecht bij een interne helpdesk. Rond 2010 koos de provincie voor uitbesteding en schreef een aanbesteding uit. De vraag was een vergelijkbare dienstverlening te bieden – kwalitatief goed, flexibel en efficiënt.

Aanpak

Aanpak

De aanpak Call2 had het meest aantrekkelijke aanbod. Het sloot aan bij het programma van eisen van de provincie. Ook de verhouding prijs-kwaliteit was gunstig. Call2 richtte de helpdesk in volgens de eisen en wensen van de provincie en adviseerde waar nodig over verbeteringen van de dienstverlening.

Resultaat

Resultaat

De helpdesk van Call2 voldoet ruimschoots aan de afgesproken eisen. Bijvoorbeeld meer dan 85% van de telefoontjes binnen 20 seconden oppakken en meer dan 50% van de vragen tijdens het eerste gesprek beantwoorden. De helpdesk verwerkt ongeveer 1.800 vragen per maand.

"Met Call2 zijn we ervan verzekerd dat alles soepel loopt: de helpdesk is altijd bemand en de medewerkers zijn goed opgeleid."

Een greep uit onze klanten